dilluns, 6 de setembre del 2010

PRIMENTÓ EN ARRÒS



Després d’uns quants mesets ja torno a estar aquí!!! Avui actualitzo el blog penjant la recepta del meu menjar preferit: primentons en arròs!!!Quan la meva mare deia que en feia jo em tornava boja... i la meva germana i el meu germà també, és que ens encanten!!

Ingredients:

· Primentons
· Carn picada
· Arròs
· Tomaca
· All
· Sucre
· Sal
· Oli

Les quantitats dels ingredients dependrà dels primentons a fer i de com són de grans. Jo aquesta vegada, he fet 7 primentons (3 grans i 4 petits) i he utilitzat 350 gr de carn picada i 9 tasses d’arròs (mida petita de cafè). A més, un pot de tomaca d’uns 500 gr i 2 grans d’all.

Preparació:

Comencem fent la carn picada, després afegim la tomaca triturada, ficant-hi sucre i sal, i els grans d’all també triturats, i quan estigui fregida parem el foc. A aquesta cassola tirem l’arròs i ho barregem bé.

Mentre es fa la carn i la tomaca del pas de dalt, anem netejant els primentons, s’ha de treure el tronxo, i guardar-lo per a després utilitzar-lo de tapa, i treure les semilles de dintre del primentó. Seguidament, rentar-los amb aigua.

Ara ja podem omplir els primentons amb l’arròs que tenim a la cassola, una vegada plens els hi fiquem la tapa. Els col·loquem a la llanda del forn i tirem una mica de sal i oli per damunt.

Els tindrem al forn 1 hora a 180º. A la mitja hora se’ls ha de pegar un quart de volta per a què es facin per totes bandes.

I bé, espero que us agradin tant com a mí!!!

Reportatge de fotos:

La carn i la tomaca a la cassola...

Els primentons nets...

L'arròs afegit a la cassola...

Els primentons plens i a punt d'entrar al forn...

I aquí acabadets de fer...

Per últim, un primentó pelat i a punt per a menjar!!!

2 comentaris:

  1. Vaya pinta más rica!!!

    Me guardas un par de ellos para el camino, jejeje!!!!!!!!

    Besitos!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ResponElimina
  2. Hola María!!!

    Pues sí tienes que probarlos porque más buenos no pueden estar!!!

    Muaks

    ResponElimina